en çabuk zayıflama yöntemi

Merhaba, yaz geldi fazla kilolarınız var; ama fazla zamanınız da yok, bir an önce sağlıklı bir şekilde kilo vermeniz gerekiyor. O halde aşağıda belirttiğimiz kurallara sıkı sıkıya uymaya çalışın.

Egzersizi bırakmayın
Bugün uzun süreli ama hafif egzersiz yapmaya devam edin. Bedeni asla fazla yormayın ama ter atmaya çalışın. Ayrıca hafta sonu olduğu için sizlere genç şefimiz Özgür Özkan ile beraber hazırladığımız lezzetli ve sağlıklı tarifler vermeye devam ediyoruz.

Küçük Bir Tüyo:

2-3 günde bir belinizi ölçmeye devam ediyorsunuz değil mi? Bir kez daha hatırlatıyorum. Bel Ölçüsü erkeklerde 94 kadınlarda 88 santimi geçmemeli. Bu estetik kaygılardan ziyade, sağlık açısından önemli unutmayın ve ölçülerinizi dikkatle takip edin.

zayiflama-300×200İşte Hızlı Zayıflamanıza Yardımcı Olacak Muhteşem Tüyolar, Sonuna Kadar Dikkatle Okuyun:

1.Sık sık yeşil elma, zerdeçal, nane kokularını koklayın.
2. Asla uzun süre aç kalmayın. Mutlaka ara öğünler yapın.
3. Yemeklerden 10 dakika kadar önce ıhlamur, mate karışım çayı için.
4. Gün içerisinde ara öğünlerde yulaflı büsküvi, müsli, yulaf ezmesi, kepekli ürünler gibi tok tutucu ara öğünlere ağırlık verin.
5. Kan şekerini hızla yükselten beyaz un, beyaz sekerli gıdalardan kaçının. Bu gıdalar daha hızlı acıktırır. 6. Organik krom hapları kan şekerinin dengelenmesine açlık ve tatlı krizlerinin önlenmesine yardımcı olabilir.
7. Yemekleri yerken daima uzun uzun çiğneyin. Çok hızlı bir şekilde sofradan kalkmayın.
8. Elma kabuklarındaki pektin maddesi tokluk hissinin sağlanmasına yardımcı olur. Bu nedenle ara öğünlerde veya çok acıktığınızda kabuklu yeşil elma ve 1 avuç tuzsuz leblebi tüketin.
9. Yine acıkmaya karşı ara öğünde bir büyük bardak ılık light süt içerisine iki çorba kaşığı yulaf ezmesi koyarak yiyin.
10. Mercimek, nohut, börülce, barbunya gibi bakliyatlar, haşlanmış tavuk eti, balık buğulama, yağsız ızgara köfte, yumurta beyazından omlet, hindi şiş uzun süre sizi tok tutar kolay acıkmanıza engel olabilir.
11. Stres ve gerginlik sizde açlık hissi oluşturuyorsa 1 fincan rnelissa çayı içmek, burundan nefes alıp daha uzun sürede gevşeyerek vermek ve bir parmak bitter çikolatayı ağızda yavaş yavaş emmek sinir sisteminizi sakinleştirir ve aşırı gerginliğin mide kazıntısı yapıcı etkisini azaltmaya yardımcı olur.
12. Kendinizi çok aç hissediyorsanız tüm bu önerilere rağmen kendinize güvenmiyor, fazla yemekten korkuyorsanız o zaman 1 haşlanmış yumurtayı üstüne biraz kimyon serperek yiyin. Yumurta hem besleyici hem de tok tutucu olarak sonrasındaki 1 saatte atıştırmalara engel olabilir.
13. Marul da tokluk hissi sağlamaya yardımcı yeşil sebzelerden biridir. Bu mevsimde bolca tüketin.

Hızlı diyet nedir? Hızlı kilo verdiren diyetler var. Aslında diyet diyet tir, yani 3 günlük olsa, 2 haftalık olsa, diyetler hepsi aynı, yemek kısıtlayacaksınız, zayıflayacaksınız. Zaten çoğu kilo vermek ve zayıflamak isteyen insanlar yemek yemeği çok seviyorlar, çok yiyorlar sonrada internette hızlı diyet yazıp kolay ve hızlı zayıflamak istiıyorlar. Hızlı zayıflamak mümkün mü? Evet, mümkün ama vucudunuza ve metabolizma hızınıza göre zayıflama daha hızlı yada daha yavaş gerçekleşebilirve buda pek sağlıklı diyet sayılmaz. Eğer bir hızlı diyet uyguladınız ama bir sonuç yok demekki sizin için daha iyi sağlıklı diyet başlamaktır.

Hızlı diyet yapmak isteyenler için, hızlı zayıflamak isteyenler için bir kaç tavsiye:

1. Diyet yaparken yağlı yemekleri ve karbonhidratları bir arada karıştırmayın.
2. Diyet hariç her gün yürüş ve egzersizler yapın.
3. Her gün düzenli kahvaltı yapın, diyet te olsa, her diyetin bir kahvaltısı vardır.
4. Tatlı yemekleri kesmeyin ama daha az yiyin yada diyet yaparken hiç yemeyin, en iyi ve en sağlıklı tatlı bal dır.
5. Diyet yaparken protein bol olan yemekleri tüketin: et, balık.
6. Zayıflamak isteyen arkadaş bulun, berabek zayıflamak daha kolaydır. Evli iseniz ve ailece kilo probleminiz var sa eşiniz de size katılsın. Ama isterse tabiki, hiç bir zaman ısrar etmeyin, zaten sizin kilo verdiğinizi görürse o da zayıflamak ister.
7. Yemek yedikten sonra 20 dakika ara verin, tokluk hissi 20 dakika sonra geldiği için siz açlık hissedebilirsiniz, ama 20 dakika sonra anlayacaksınız daha fazla gerek kalmadı.
8. Yoğurt ve süt ürünleri tüketin.
Bu ipuçlar hepsi zayılama diyet yaparsanız da yapmazsanız da hızlandırır.

Hızlı 3 günlük soğan çorbası diyeti

Bu diyet 3 gün süryor, gün boyu istediğiniz kadar meyve ve soğan çorbası yiyebilirsiniz. Sınırsız.
Soğan çorbası 5 tane soğan ve 2 farklı çeşit sebze ile hazırlayacaksınız. Sebze her gün değiştirebilirsiniz. Yağ kullanmaz olman, ama limon ve baharat kullanabilirsiniz. Tadı kötü gelebilir ama bu 3 günlük bir diyet, 3 gün dayanırsınız artık.

Hızlı 3 günlük bol proteinli diyet

Sabah: elma ve yoğurt
Öğle yemeği: ızgara tavuk yada et, yeşil salata
Akşam: sebzeler

7 günlük patates diyeti

Diyet in 1,2 ve 3 günü sadece haşlanmış yada fırında hazırlanmış patatesleri yiyorsunuz.

Diyet in 4, 5,6 ve 7 gününde bunları yiyorsunuz:
Sabah: meyveler
Öğle: haşlanmış patates
Akşam: et, tavuk, yada balık ve salata.

Hızlı kilo kaybı yüksek protein ve düşük kalori sayısinde oluyor, aynı zamanda bol su içmelisiniz, spor yapmalısınız. Yalnız dikkat edin, bu diyetler hepsi düşük kalorili, bu diyet sık sık tekrarlanmaz. Eğer ilk diyeti yaparken zayıflayamazsınız bu diyeti tekrarlamayın, başka diyete geçin.

Diyet

Temel diyet önerilerim şu şekilde.

*Bol su, günde en az 2 litre su içtim. Sabah uyanınca geceden doldurduğum 1 litre suyu bitirdim ve günün geri kalanında 1 litre su daha tükettim.
*Tereyağı, margarin, ayçicek yağını tamamen diyetten çıkardım ve bu yağları içeren ürünleri kullanmaktan kaçındım, ne yaparsam zeytin yağı kullandım hem de istediğim kadar, buraya bir not ekleyeyim kızaran zeytin yağı etrafa sıçrar eğer yemek yaparken böyle bir sorun yaşarsanız zeytin yağı kızarırken bir tuz ekleyin, etrafa sıçramayı büyük ölçüde azaltırsınız.
*Şeker’i diyetten tamamen çıkardım, meyve suyu dahi içmedim, meyve suyu içmedim ama dilediğim kadar meyve yedim, hatta dut’un yağ emilimini azalttığına dair bazı yazılar okumuştum. Yani meyveden korkmayın ama abartmamakta fayda var. Dediğim gibi şekeri diyetten çıkardım ama yerine ne kullandım? İki seçenek var tercihi size bırakıyorum, bunlardan ilki canderel, diyet-tat gibi aspartam içeren tatlandırıcılar ancak aspartam’ın vücuda verdiği zararlar ile ilgili makaleler var, kullanacaksanız bunu aklınızda bulundurun, bunların dışında İngiltere’de çok uzun yıllardır kullanılan Splenda, Splenda biraz daha pahalı diğer ürünlerin 3 katı fiyatında ancak sağlıkla ilgili yan etkisi yok denilecek kadar az ve yanılmıyorsam Türkiye Kanserle Savaş Vakfı bu tatlandırıcıyı ne alaka ama destekliyor(aldığım bir kutunun üzerinde bu yazıyordu) ancak şu da bir gerçek splenda şekerin moleküler yapısı değiştirilerek oluşturulmuş bir ürün, bunun yanında birde bitkisel ve şekerle alakası olmayan bir çözüm var, stevia (stevya) diye bunu da amerika’da çok kullanırlar ve Türkiye’de Balen dağıtım ya da üretim yapıyor, diğer markalarda vardır tabiki, araştırıp bulabilirsiniz mesela greenlite bunlara örnektir. Bu üç alternatifte içeceklerinize tat sağlıyor merak etmeyin. Eğer tatlandırıcılar ile ilgili sorunuz varsa bu forum başlığına yazabilirsiniz.
*Cola gibi ürünlerin ise diyet türlerini kullandım. Bunun yanında yoğurtu diyet, sütü ise normal, peyniri light, zeytini normal kullandım, yumurtayı kesmedim.
*Diyet ürünleri, çikolatanın dahi diyeti çıkmış. Benim bu diyet esnasındaki favorilerim şu diyet ürünleriydi. Mısır Pirinç Patlağı ve annemin öğretmen suntası dediği ülker altınbaşak ya da eti form bisküvilerdi bunlar bol su ile içildiklerinde yaklaşık olarak 2 saat sizi rahatlıkla tok tutar. Yine annem dedi “çünkü midede şişermiş ve tok hissettirirmiş” canım öğretmenim benim, annem yani.
*Ekmek: Kesinlike beyaz ekmekten kaçtım, yediysem kepek ekmek yedim ancak ekmek miktarını buna rağmen azalttım ve 2 dilimden fazlasına kaçmamaya özen gösterdim.
*Aldığınız her türlü ürünün açıklamalarını okuyun ne kadar yağ, ne kadar şeker içiriyor hepsine bakın ve bilinçli tüketici olun, bazı diyet ürünleri bildiğinizden veya düşündüğünüzden fazla yağ hatta şeker içerebilir sonra siz onu çokca tüketmeye başlar 2 hafta sonra neden kilo veremiyorum demeye başlarsınız.

Spor

Olmazsa olmaz, hayat için olmazsa olmaz birşey. Diyet yapmıyorsanız dahi yapın, ben size kendi spor programımı yazacağım, bunun dışında ne spor salonuna gittim ne de başka biryere. Ama yemek yediyseniz spordan önce en az 2 saat bekleyin.

Önce yürüyerek başladım çünkü 200 metre koşamıyordum. Acı ama gerçek, ilk 1 hafta hızlı yürüyüşler ve evde de yaptığım toplam 10 şınavla geçti. Bu arada size sporla ilgili 2 tavsiyem var. İlki pedometre denen alet, bu alet attığınız adım sayısını hesaplıyor, bazıları sağlıklı bir vücut için 6000 bin adım atın günde diyor bazıları ise 10000 adım, ama bence bir yerden yola başlamak gerekiyor, bende adımsayar yani pedometre ile spora başladım ama koşu pistinde kaybettim, tabi bulan götürmüş, ondan sonra ise pedometresiz devam ettim. Spor yaparken bir bayan yanıma gelip sormuştu bu pist ne kadar, ona da önerdim pedometre almasını böylece isterse tüm Ankara’yı gezebilir ve kaç kilometre yürüdüğünü bulabilirdi. Peki hangi pedometreyi alacağız? Bu konuyuda çok araştırdım size bulabileceğiniz en iyi pedometreyi sunuyorum. Alacaksanız bu markadan alın markamız Omron, model ise değişebilir, kullanma özelliğinize göre seçebilirsiniz, benim kontrol ettiğim OMRON – HJ-113 içinde herşey var merak etmeyin, hatta benim gibi kaybetmezsiniz dahi çünkü boyuna dahi asılıyor.

Diğer bir konu ise kalp atım hızı aralığı, eğer yağ yakmak istiyorsanız mutlaka bu yazımı okuyun ve sporu ona göre yapın. Tabi mutlaka doktorunuza başvurun, herkes için geçerli değil orada yazdıklarım.

Sakın ama sakın bölgesel zayıflama saçmalıklarına kanmayın, yok van gölü tuzu ile karını eritin yok kalçaları eritin, gibi karına bağlanan bantlar ya da vücudun sadece bir tarafını erittiği söylenen tüm ürünler bence gereksizdir. Çünkü vücut yağı depodur, bu depo ise bir bütündür, sadece karını çalıştırmak ve kalçaları çalıştırmak, oradaki yağlara değil ayrıca başka yerlerdeki yağlarada etkilidir. O yüzden vücudun neredeyse tüm kas gruplarını çalıştıran koşu bunun için birebirdir. Yapacaksanız koşu en iyi spordur. Eşofman giyip kendinizi ter içinde bırakmanıza da gerek yok bu sıcaklarda. Sadece düzenli spor, ben dediğim gibi ilk hafta ancak hızlı hızlı 2 tur atabildim parkuru buda yaklaşık 1600 metreydi, ikinci hafta 2 tur yürüyerek attım 3′üncü turu ise koşabildiğimi fark ettim, 3 üncü hafta 1 tur yürüdüm ve 2 tur koştum, 4′üncü hafta artık 3 tur rahat koşuyordum, 5′inci hafta piste gittiğimde 3 tur koştuktan sonra 4 turuda koşabildiğimi fark ettim ve koştum yani eğer devamlılık sağlarsanız spor performansınızda gittikçe artıyor.

Bakın yağ yakmada ve oksijen kapasitenizi geliştirmede size bir ipucu daha vereyim. HIIT, fartlek ya da interval antrenman dediğiniz 20-30 dakikalık antrenman bir saat yaptığınız düz koşudan daha fazla yağ yakmanızı sağlayabilir. Lütfen bu antrenman ya da spor çeşidini araştırın, ben bu antrenmandan da yaptım. Mesela ben pisti 100 metrelere böldüm, 100 metre hızlı koşuyor, 100 metre yavaş yürüyerek pisti 1 defa tamamlıyordum. Tabi pisttekiler deliye bak, bu ne yaptığını sanıyor çocuk gibi falan diyebilir ama benim bildiklerimi bilmeden düşünüyorlardı, çünkü hitt ya da fartlek denen antrenman türü ile sadece koştuğunuz zaman değil, koşuyu bıraktıktan sonraki 24 saat boyuncada yağ yakmaya devam ediyorsunuz. Lütfen aklınızda bulunsun, bu arada kalp atım hızınızın belli bir aralıkta olmasının önemli olduğundan bahsedeyim.

Dedim ya şınav çekiyordum ama ilk hafta 10 tane, son hafta kardeşimi çağırdım, dedimki sence kaç şınav çekebilirim, en fazla 25 çekersin oda spor yaptığın için dedi, iddaya girdik, tam 40 adet çektim, kafayı kaldırdığımda ağzı açık kalmıştı. 😀 koşunun yanına böyle bir spor aktivitesi ekleyebilirsiniz. Bu konuyuda araştırdım ama sizi sıkmak istemiyorum, şınav nereyi geliştirir, dar şınav nedir, geniş nedir, hatta şu ara şınav çekerken kollarımla zıplıyor ellerimi birbirine vurarak rahat 10 şınav çekebiliyorum. 🙂

Takviye Ürünler

Ben kullandım ama kullanıp kullanmamak sizin sorumluluğunuzda çünkü bu ürünler her yapı için aynı etkiyi yaratmayabilir. Tabiki steroid vs.. önermiyorum, iki adet ürün önereceğim, başkasına çok gerek olduğunu sanmıyorum.

CLA ONE ve L-KARNITIN. Bu ürünlerin hepsini hardline marka kullandım ve alışverişi ise hizlial.com‘dan yaptım. İkisinden de birer kutu bitti. Önemli iki nokta var, ilki bu ürünleri bol su ile alın ikincisi bu ürünleri çok fazla kullanmak çok kilo kaybettirmez sakın üzerlerinde belirtilen dozajı aşmayın ve bu ürünler sporsuz işe yaramayabilir. Kullanımı şöyle gerçekleştirdim.

SPOR YAPMADIĞIM GÜNLER

*Sabah 1 karnitin 1 litre su ile ve öğünlerden 30 dakika önce 1 cla one yine en az 1 bardak su ile.

SPOR YAPTIĞIM GÜNLER

*Öğünlerden önce 1 cla one en az 1 bardak suyla
*Spordan 30 dakika önce 1 cla one ve 2 karnitin, spordan hemen sonra 1 karnitin ve 1 cla one daha hepsi bol su ile.

Evet değerli günlük okuyucularım ben 40 gün içinde 10 kiloyu bu şekilde verdim, 5 şınavdan 40 şınava böyle çıktım ve yakın zamanda tatile gidiyorum hem de güzel bir şekilde, sanırım buna fit diyorlar 😉

4′üncü maddeyi unuttum, SABIR, belki ilk hafta hemen pat diye 5 kilo veremezsiniz ancak verebileceğinizi bilerek hareket etmelisiniz yani kendinize olan güveninizi hiçbirşey sarmasın, ben canlı bir örneğim aklınıza beni getirin arkadaşlar.

Eğer konu ile ilgili sıkıntılarınız olursa lütfen bu foruma yazın ve orada tüm yönleri ile bunu tartışalım ve yardımlaşalım.


Tags:

Bilgecan Rüya Yorumu Yemek Tarifleri Sitesi